AMD oyun deneyimini iyileştirecek – ShiftDelete.Net


AMD’nin kare oluşturma teknolojisine olan desteği artıyor. Fluid Motion Frames (AFMF) teknolojisinin yeni nesli olan AFMF 3.0, en güncel Radeon sürücülerinde görünmeye başladı. Bu gelişme, DLSS 3.0’a rakip olarak konumlandırılan teknolojinin yeni bir aşamaya geçtiğini gösteriyor.

AFMF 3.0 teknolojisi kesinlik kazandı

AFMF teknolojisi, ilk olarak 2023’te duyuruldu. Sürücü üzerinden etkinleştirilebilen bu özellik, kare oluşturma teknolojisi sayesinde oyunlarda FPS artışı sunuyor. 2024’te yayınlanan AFMF 2 ise yapay zeka destekli algoritmalar, daha düşük gecikme süreleri ve daha geniş GPU desteği ile tanıtıldı. Ardından yayınlanan AFMF 2.1 sürümü ile hayaletlenme sorunları azaltıldı, geçici izleme geliştirildi ve yeni oyun desteği eklendi.

Şimdi ise AFMF 3.0 için hazırlıklar başladı. Sürücüde yer alan bilgilere göre bu sürümün “FrameGenV3” adıyla anıldığı ve FSR Redstone güncellemesiyle birlikte sunulması bekleniyor.

FSR Redstone, daha geniş FSR 4 ekosisteminin bir parçası olacak. Bu güncelleme, makine öğrenimi optimizasyonlarının yanı sıra Neural Radiance Caching ve Path Tracing iyileştirmeleriyle ray tracing (ışın izleme) performansını artıracak.

AMD’nin yeni kare oluşturma teknolojisinin, Nvidia’nın DLSS 4 Ray Reconstruction ile rekabet etmesi bekleniyor. AFMF 3’ün mevcut modelden daha rafine bir yapıya sahip olması, genel görüntü kalitesini iyileştirirken performansı da artırabilir. FSR Redstone ile birlikte AFMF 3 hakkında önümüzdeki aylarda daha fazla detayın paylaşılması muhtemel görünüyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir